EHSActiviteitenRaadsmarkt zendmasten, Haarlem

Raadsmarkt zendmasten, Haarlem

Voorlichtingsbijeenkomst Zendmasten & Gezondheid in Haarlem

De gemeente Haarlem organiseert op woensdag 29 november 2017 van 19.15 tot 21.30 uur een Raadsmarkt (voorlichtingsbijeenkomst) rondom het thema straling van zendmasten en de mogelijke gezondheidseffecten voor inwoners. De gemeenten Heemstede, Bloemendaal en Zandvoort zullen hierbij ook aanwezig zijn. De raadsmarkt wordt gehouden in de raadszaal van het stadhuis van gemeente Haarlem, Grote Markt 2 (bereikbaar via de toegangspoort aan de linkerzijde van het stadhuis). Download de uitnodiging met programma.

Het doel van de Raadsmarkt is om de gemeenteraadsleden zo breed mogelijk te informeren over het onderwerp straling, zodat er in de toekomst weloverwogen beslissingen genomen kunnen worden en er passend beleid binnen de regio Zuid-Kennemerland kan worden vastgesteld. Tijdens deze Raadsmarkt zijn er diverse sprekers, zoals het Antennebureau, de GGD, Hugo Schooneveld (adviseur van de Stichting EHS) en Rob Verboog (SOS straling.nl). Publiek is van harte welkom (toegang is gratis).

Oproep ervaringsverhalen

Voor de Raadsmarkt is het belangrijk dat de gemeenteraadsleden goed in beeld gebracht krijgen wat de persoonlijke gevolgen kunnen zijn van stralings(over)gevoeligheid. De werkgroep Stralingsbewust Zuid-Kennemerland heeft daarom een aantal ervaringsverhalen op hun website gezet. Zij zijn nog op zoek naar extra verhalen van inwoners uit deze regio. Indien gewenst kan het verhaal ook anoniem geplaatst worden. Als je jouw ervaringen wilt delen, dan kun je dit doorgeven via hun contact-pagina.

Deze voorlichtingsbijeenkomst is een mooie kans om de stralingsproblematiek onder de aandacht te brengen bij de diverse gemeenten. Hoe meer mensen er zijn op deze avond, hoe groter de impact. Dus kom allen naar Haarlem op woensdag 29 november a.s.!

bankje met zendmast